Melding openbare ruimte
Ervaar je ongemakken en ergernissen in jouw woon- of leefomgeving? Meld het via Fixi. Denk bijvoorbeeld aan losliggende stoeptegels, rondslingerend afval, overhangend groen, parkeeroverlast of andere meldingen voor handhaving. Ernstige problemen lossen we snel op. Minder dringende zaken plannen we in.
Wat kun je melden?
Je kunt problemen bij je in de buurt aan ons melden, zoals:
- kapot wegdek of losliggende stoeptegel
- kapot verkeerslicht
- parkeeroverlast
- rondslingerend afval (zwerfvuil)
- kapot verkeersbord of -paaltje
- geluidsoverlast (overlast door bedrijven meld je bij de ODRA)
- verstopt riool in de grond van de gemeente
- achterstallig onderhoud van struiken, bomen en ander openbaar groen
- overhangende of losse takken en uitstekende wortels
- hondenpoep
Zie je een kapotte lantaarnpaal? Meld deze direct in het lichtmastensysteem.
Hoe kun je melden?
Via de Fixi app
Je kunt de Fixi app downloaden voor je mobiel. Je hoeft dan maar één keer je persoonlijke gegevens op te geven. Daarna kun je eenvoudig en snel meldingen doen en foto’s van de situatie meesturen. Je ziet in de Fixi app ook in één oogopslag alle meldingen bij jou in de buurt. Via de app kun je de status van jouw melding in de gaten houden en kun je reageren op uw melding, ook nadat deze is afgehandeld door de gemeente. De Fixi app is te downloaden via de Appstore of de Google Playstore.
Via de website Fixi
Je kun de melding direct online melden via de website Fixi. Vul in elk geval je e-mailadres in, zodat we je op de hoogte kunnen houden van de voortgang van je melding. Vul ook je telefoonnummer in zodat we snel contact kunnen zoeken als we nog vragen hebben. Je gegevens zijn uiteraard niet openbaar. Deze gebruiken we alleen voor de afhandeling.
Telefonisch
Je kunt een melding ook telefonisch doorgeven via (0316) 595 111. Wij zetten je melding in Fixi. Als je jouw mailadres doorgeeft word je ook vanuit Fixi op de hoogte gehouden van de voortgang van jouw melding.
Behandeling van uw melding
Is er sprake van direct gevaar, dan wordt jouw melding meteen opgepakt. Is er geen gevaar, dan wordt jouw melding ingepland. De melding wordt dan niet direct opgepakt. De planning wordt aan je doorgegeven. Controles op het gebied van toezicht/ handhaving worden meestal binnen openingstijden uitgevoerd.
Melden buiten openingstijden
Je kunt ook buiten openingstijden nog steeds jouw melding doorgegeven via Fixi (app of website). Tijdens openingstijden wordt je melding vervolgens ingepland.
Is er een noodsituatie? Dan kunt je onze storingsdienst ook 's avonds of in het weekend telefonisch bereiken via (0316) 595 111. Denk hierbij aan een oliespoor op de weg, een storing aan een drukgemaal (rode lamp), een loshangende tak in een boom of een andere gevaarlijke situatie.