Overzicht wensen/ideeën Nieuw Lobith
In 2025-2027 krijgt Lobith een flinke opknapbeurt. Om te komen tot een goed ontwerp hebben we gesproken met inwoners, ondernemers en verenigingen in Lobith. Dit is een overzicht van alle opmerkingen en wensen die inwoners tijdens de inloopbijeenkomsten op 26 maart, 23 april en 11 juli 2024 ingebracht hebben. Of later aan ons via mail/brief of telefonisch aan ons hebben laten weten. In dit overzicht geven we ook aan of de opmerking/wens is verwerkt in het ontwerp met daarbij een korte toelichting.
Thema | Opmerkingen/wensen | Verwerkt in het ontwerp | Toelichting |
---|---|---|---|
Afwatering en riolering | De riolering is aan vervanging toe in de Bloemenstraat. | Ja | De riolering wordt vervangen. |
Als het riool vervangen moet worden thv Gr. Ottoweg 26 moet de tuin dan overhoop gehaald worden? Zo ja, hoe zit dat met het herstel van de tuin? | Niet van toepassing (nvt) | Er zijn geen werkzaamheden nodig in de tuin. | |
Een deel van de riolering ligt in de Huissensestraat 1 t/m 9 in de voortuin. Is dit bekend? | Ja | Dit is bekend, maar ligt op gemeentegrond. In overleg met deze bewoners maken we maatwerkafspraken. De nieuwe riolering komt in de rijbaan. | |
Is het mogelijk dat bewoners hun eigen riool ook kunnen vervangen van de perceelgrens tot aan het huis. | Nvt | Dit is een eigen keuze van de woningeigenaren. Echter maakt dit geen onderdeel uit van het project. | |
Graag meer informatie over afkoppelen regenwater. Is hiervoor subsidie mogelijk? | Nvt | Tijdens het project bieden we inwoners aan om de regenpijp bij hun woning gratis door ons te laten afkoppelen. Meer informatie hierover volgt nog. | |
Het riool in de Tuinstraat is vrij recentelijk vernieuwd. | Nvt | Het riool is niet vernieuwd, maar er zijn reparaties uitgevoerd. | |
Snelheid en verkeersveiligheid | Margrietstraat: Woonerf van maken, 2 drempels en 5 km zone. | Nee | Het beleid van de gemeente voorziet niet in woonerven. |
Snelheidsbeperkingen aanbrengen in Gildestr. en Geerlingshofstr. Ook zorgen dat bij de oversteekplaats richting de Tragellijn niet te hard gereden kan worden. | Ja | Er komen op elke kruisvlak verhoogde plateaus. De kruising Gildestraat/Geerlingshofstraat voegen we toe aan het ontwerp. Hier komt ook een verhoogd verkeersplateau. | |
Vrees voor geluidsoverlast wanneer de (klinker)drempel voor de deur ligt. | Ja | De verwachting is juist dat een klinkerverharding voor minder geluidsoverlast zorgt, mits er op gepaste snelheid gereden wordt. | |
Hoe zit het met de verkeersveiligheid in de Anjerstraat, bij het speeltuintje, tijdens de werkzaamheden? | Nvt | Tijdens de werkzaamheden wordt het werkvak afgezet. | |
Graag snelheidsbeperkingen aanbrengen op de Transeedijk. Destijds grond verkocht aan de gemeente om de verkeerssituatie veiliger te maken. Helaas is de gemeente in gebreke gebleven. Plaats duidelijke 30km borden. | Ja | Dit valt niet binnen het project. Echter is de gemeente wel voornemens om hier verkeersremmende maatregelen te maken. Informatie volgt nog. | |
Graag drempels maken op de Batavenweg van de rotonde Tinselboer tot rotonde Tankstation ivm geluidsoverlast van het verkeer. | Nee | Deze weg maakt geen onderdeel uit van het project. Dit is een gebiedsontsluitingsweg. Voor hulpdiensten en bussen zijn drempels onwenselijk in deze belangrijke route. Drempels verlagen niet de geluidsoverlast. | |
Te hoge snelheid in de straten is steeds een groot probleem. Alleen de verhogingen op iedere kruising is onvoldoende. Welke maatregelen kunnen er nog meer genomen worden? | Ja | We maken inderdaad op elke kruising een verhoogd plateau. Daarnaast maken we op enkele locaties éénrichtingswegen, versmallingen door plantvakken/plantbakken etc. | |
Graag een drempel in de Fazantstr. Het voetpad in deze straat heeft een gevaarlijke oversteek bij het Jagerspad. | Deels | Er komt een verkeersplateau op de kruising Fazantstr./Drussensestr. | |
Kan er een verkeersdrempel komen bij de uitrit van de Sint Maartenhof? | Nee | Het betreft een uitrit. Op een uitrit kunnen we geen verkeersdrempel maken. Wel komen er op de Graaf Reinaldstraat kruisingsplateaus. | |
Op de wandelpaden bij de Sportlaan/Boskuul wordt te hard gereden door scooters. Dit geldt ook voor het Jagerspad. Plaats hier beugels. | Ja | Op deze locaties plaatsen we zogenaamde fietssluizen. | |
Graag 2 rug vriendelijke drempels plaatsen in de Margrietstraat. | Nee | We maken hier een éénrichtingsweg. Drempels geven overlast voor bewoners. | |
Voetpad | Wat ik belangrijk vind dat de wijk (Drususstraat) voor ouderen met hulpmiddelen goed toegankelijk is. De stoepen zijn nu slecht gelegd. | Ja | Alle voetpaden worden opnieuw gelegd. We houden rekening met toegankelijkheid voor mensen met hulpmiddelen. |
Denk ook aan de brandgangen (met op/afrit) van de Bloemenstraat. | Deels | De op/afrit worden meegenomen in het project. De achterpaden zijn eigendom van Vryleve. We gaan wel in overleg met Vryleve over het onderhoud en eventuele vervangen van de achterpaden bij hun woningen. | |
Het voetpad Officierenpad/Komstr. breed houden (7 tegels). | Ja | Het voetpad houdt dezelfde breedte. | |
Graag een verzonken stoep bij Drijverspad 15 ivm elektrische driewielfiets. | Ja | We maken een langere oploopband. | |
Tegenover het voetpad Gr. Gerardstr. 3 komen groenstroken met ronde stenen. Dat is niet handig ivm onderhoud/onkruid. | Nvt | De gemeente zorgt voor goed onderhoud. | |
Op de tekening staat een voetpad, maar wij willen graag nog steeds met de auto achter het huis kunnen komen, Mechteldstr. 8. | Ja | We zorgen voor een goede toegang voor de inritten naar de woningen in dit gedeelte van de straat. | |
Het trottoir Gr. Gerardstr. Tegenover 33 t/m 39 is er smal, dit geeft problemen met de uitritten. Maak parkeervakken in dit deel. | Nee | Er is onvoldoende ruimte om hier parkeervakken te maken. | |
Is er gedacht aan containeropstalplaatsen o.a.Gr. Reinaldstr. | Ja | Deze zijn er voldoende in de Graaf Reinaldstraat, zie https://www.zevenaar.nl/afval-aanbiedplaatsen | |
Er is geen stoep getekend in de Gr. Reinaldstr. (tussen gr. Gerardstr./Gr. Ottoweg). Uitstappen is dan in het groen. | Ja | We voegen een uitstapstrook toe. | |
De stoep tussen Catharinastr. en Arnoudstr. kan beter achter de parkeerplaatsen langs op de Nieuwe Komstr. | Ja | We maken in het nieuwe ontwerp het voetpad achter de parkeerplaatsen. | |
Er zijn meerdere opmerkingen gemaakt over een slecht voetpad door worteldruk, aanleg glasvezel etc. | Ja | Alle voetpaden worden opnieuw gelegd. | |
Groenvoorziening | Graag de bloembakken in de Tolhuisstr. (huisnummer 12) laten staan. | Ja | Op deze locatie blijven bloembakken staan. Als de bestaande nog in goede staat zijn komt hier nieuwe beplanting in. Zijn de bakken niet meer in goede staat, dan komen hier nieuwe bakken met nieuwe beplanting terug. |
Bloembakken in de Tolhuisstraat bij nr. 21 en 4 weghalen. Deze worden niet onderhouden. | Nee | Zie reactie hierboven. | |
Graag groenvoorziening in de toekomst goed onderhouden. | Ja | We zullen zorg dragen voor een goed onderhoud. | |
De groenstrook tussen Geerlingshofstr. en de Batavenweg is destijds gerealiseerd als geluidsbuffer. Door bomen weg te halen, wordt dit nu weggenomen en zal er geluidshinder ontstaan. Ook is er dan inkijk in de woningen. Een wandelpad door de wadi lijkt niet veel toe te voegen. | Nvt | In overleg met de buurt wordt een nieuw plan gemaakt voor de groenstrook tussen de Geerlingshofstraat en de Batavenweg. | |
7 bomen in de Geerlingshofstraat is wel heel erg veel. Graag beter verdelen. | Ja | Dit is een lange straat, we zorgen voor een goede verdeling van de bomen. | |
Graag de (te) oude bomen vervangen voor nieuwe bomen in de Geerlingshofstraat. | Indien nodig | Mochten bomen ziek zijn, dan worden deze vervangen. | |
In de Dahliastraat geen groenstrook (hondenpoep) en bomen voor de deur (zonlicht). Niet meer parkeren voor de deur. | Deels | We zullen het parkeren zo goed mogelijk maken, afhankelijk van de ruimte in de straat. Welke bomen en beplanting hier komt, is nu nog niet bekend. | |
Groenstrook/bloembakken plaatsen aan het begin en einde van de Margrietstraatstraat | Ja | We plaatsen groen aan het begin en aan het einde van de Margrietstraat. | |
De groenstrook in de Dahliastraat grenst direct langs de oprit. Hoe wordt gewaarborgd dat je op beide kanten kunt in-/uitdraaien? | Ja | We maken de ruimte voldoende breed zodat er goed in- en uitgedraaid kan worden. | |
Blij met de bomen die in de Margrietstraat komen | Ja | Fijn om te horen. | |
Waarom krijg ik 3 bomen voor de deur? Onderhoud is nu slecht. En hoe hoog worden deze bomen?(Gr. Ottoweg 16) | Nvt | We willen meer groen toevoegen in Lobith vanwege het veranderende klimaat, hitte voorkomen en een mooiere uitstraling. In deze straat zien we kans om extra groen te plaatsen. | |
Het grasveld bij het Vogelpad/Gr. Ottoweg ligt vol met hondenpoep. Graag anders inrichten. | Nee | Dit blijft een grasveld. Hondenbezitters zijn verplicht om hondenpoep op te ruimen. | |
In de tekening staat een boom voor ons huis ingetekend. Is dit al zeker, of kan dit nog veranderen? Vorige boom nam veel licht weg. (Nieuwe Komstr. 35) | Nvt | We willen meer groen toevoegen in Lobith vanwege het veranderende klimaat, hitte voorkomen en een mooiere uitstraling. In deze straat zien we kans om extra groen te plaatsen. | |
Graag de heg laten staan in de J. v. Kleefstr. | Nee | Er komt nieuwe, duurzame en goed te onderhouden beplanting. | |
Boom verwijderen bij Daliastr. 4. De wortels komen in de riolering en de boom neemt veel zon weg. | Deels | De boom blijft staan. Bomen leveren schaduw en zijn belangrijk voor het tegengaan van hitte. We maken wel een nieuwe rioolaansluiting waardoor het probleem van de wortels opgelost wordt. | |
Op de hoek van de Leliestr./Dahliastr. staan vaak vrachtwagentjes geparkeerd. Kan hier een groenstrook gemaakt worden? | Ja | Hier maken we een groenstrook en passen we de parkeerindeling aan. | |
Veel overlast van de boom. Hoek Pioenstraat/Gr. Reinaldstr. | Nvt | Deze boom blijft staan. | |
Voorkeur om in de plantsoenen bomen met bloemen te plaatsen ipv struiken. (Anjerstr.) | Ja | Er komt nieuwe, duurzame en goed te onderhouden beplanting. | |
De grasveldjes in de Anjerstraat omtoveren naar parkeerplaatsen of speelveld. | Nvt | In overleg met de bewoners van de Anjerstraat maken we plannen voor de inrichting van deze grasveldjes. | |
Hoek Gr. Reinaldstr./Gr. Ottoweg zijn 2 bomen gepland. Nemen 2 parkeervakken in. Graag de 1e boom verplaatsen naar de stoep op de kruising. De 2e boom komt direct voor 36b, maar hier staat al een boom in de voortuin. Graag een geschiktere plek zoeken. | Ja | We houden in het definitieve ontwerp rekening met de locatie van de bomen. | |
Een van de nieuwe bomen op de tekening staat precies tegenover een boom in de tuin van Gildestraat 14, ik stel voor die boom iets verder te plaatsen. | Ja | Bij de uitvoering zullen we hier als het kan rekening mee houden. | |
Als er nieuwe bomen geplant worden dan is het wel zaak de juiste boomsoort te kiezen die geen opslag veroorzaakt, trottoirtegels oplichten of te veel hinder door bladverlies of bloesem | Ja | Hier houden we rekening mee bij de keuze van bomen. | |
Officierenpad: Grotendeels bestaande situatie behouden. Mochten er 2 nieuwe bomen worden geplant, dan graag een soort die in het voorjaar bloesem heeft. | Deels | We zien hier wel kans om een groenvak te plaatsen de ruimte is hier geschikt voor. | |
Korenbloemstraat 6b heeft zonnepanelen, hier komt een boom. Dat is niet praktisch. | Deels | Indien mogelijk houden we rekening met de locatie van de bomen. | |
Het parkidee voor de Transeedijk is erg leuk. | Nvt | Fijn om te horen. We hebben een subsidieaanvraag gedaan bij provincie Gelderland om dit park te kunnen maken. We hopen dat we snel positief antwoord krijgen. | |
Graag de 2 grote bomen terugsnoeien op de Kwekerstraat (nabij nr 50). | Nee | Snoeien neemt de overlast van blad en bloesem niet weg. Het gaat om beeldbepalende grote beuken, die wij niet innemen om schade te voorkomen. | |
Parkeren | Geen parkeerplaatsen vervangen voor groen in de Anjerstr. | Ja | De parkeervakken blijven behouden in het definitieve ontwerp. |
Bedrijfsauto’s weigeren om in de Anjerstraat te parkeren. | Nee | Dit is gedragskwestie die de gemeente niet kan oplossen met de straatinrichting. | |
De hoek van de Dahliastr/Leliestr rond laten lopen ivm parkeeroverlast. | Ja | Goede suggestie, dit gaan we zo maken. | |
Margrietstraat: Beide kanten van de straat voorzien van parkeervakken. | Nee | De Margrietstraat wordt dan te smal. Ook willen we in deze stenige straat extra planten en struiken toevoegen. | |
De paardenmanege claimt een stuk openbare parkeerplaats waardoor de parkeerdruk hier toeneemt. | Ja | De omgeving van de manage/sportschool/Sportlaan wordt opnieuw ingericht in overleg met de buurt en verenigingen. | |
Middenstraat nog maar aan 1 kant laten parkeren. Uitritten van woningen zitten aan de even kant. Dus parkeren aan de oneven kant. | Nee | Wel passen we de inrichting aan zodat de uitritten goed begaanbaar zijn. | |
In de Anjerstraat alleen nog aan de linkerzijde van de straat parkeren. | Ja | De parkeervakken in de Anjerstraat blijven behouden. | |
De bestaande parkeergelegenheid behouden in de Geerlingshofstr. | Ja | De parkeervakken in deze straat blijven behouden. | |
Graag meer parkeerplaatsen in de Dahliastraat. | Nee | Het bestaande haaksparkeren blijft. De straat is te smal voor extra parkeervakken. Ook willen we hier extra groen toevoegen. | |
Graag gemarkeerde parkeervakken maken in de Margrietstraat. | Ja | We maken hier een éénrichtingsweg en parkeervakken. | |
Extra parkeerplaatsen t.h.v. Gr. Ottoweg 16. Stoep wordt nu kapot gereden. | Deels | Er komt geen extra parkeerplaats. De stoep wordt wel opnieuw gestraat. | |
Graag een stuk groen weghalen en vervangen voor parkeerplaatsen, zodat de straat breder wordt in de Jan van Kleefstraat. | Nee | Straat is voldoende breed. Deze straat nog breder maken nodigt uit om sneller rijden. | |
Graag meer parkeervakken maken aan de Koningshof. Auto’s staan nu vaak op de stoep geparkeerd. | Nee | Er is niet voldoende ruimte om meer parkeervakken te maken. | |
Graag meer parkeervakken maken in de Korenbloemstraat. | Nee | Aan een kant is er veelal parkeren op eigen terrein mogelijk. Er is verder al veel parkeermogelijkheid langs de hele straat. | |
Grasveld Vogelpad/Gr. Ottoweg vervangen voor parkeerplekken. | Nee | Er is voldoende parkeergelegenheid in de omgeving én we willen het groen behouden. | |
Graag goed kijken naar parkeerplekken van omliggende straten. Wil geen parkerende buren voor de deur. | Deels | We proberen het parkeren zo goed mogelijk te regelen. Maar dat parkeren niet voor de deur parkeren kunnen wij nooit garanderen. | |
Kan er 1 rij stoeptegels verwijderd worden naast de parkeerplaats in de Jan van Kleefstraat voor het openen van het portier. De heg is groot geworden. | Ja | We planten nieuwe groen waardoor dit probleem opgelost is. | |
Parkeerverbod tegenover Pioenstr. 2 | Nee | Een parkeerverbod is hier niet nodig. | |
Extra parkeerplaatsen bij de sportschool (zie tekening). | Ja | In overleg met de buurt maken we een plan voor deze omgeving met extra parkeerplaatsen. | |
Er is over het algemeen weinig parkeerruimte in het dorp, maar een auto is nodig. Pak parkeervakken in met groen (hegjes). | Deels | Er zijn veel opmerkingen gemaakt over parkeren. We bekijken deze zorgvuldig. Waar mogelijk houden we de huidige situatie aan. | |
Behoud de bestaande parkeervakken in de Nieuwkomstraat to 20-22. Ook vanaf de Nieuwe Komstr. tot aan de Catharinastr. | ja | Parkeren langs de weg blijft hier mogelijk . Ook de parkeerhavens op de Nieuwe Komstr./Catharinastr. blijven behouden. | |
Groenstrook in de Korenbloemstr. 25-31 vervangen door parkeerhavens. | Nee | Er is voldoende parkeerruimte over de gehele lengte van de straat. | |
Laadpaal behouden in de Gr. Reinaldstr. | Ja | Deze laadpaal komt terug op dezelfde locatie. | |
Parkeervakken Korenbloemstraat zijn niet realistisch ingetekend, veel opritten. | Ja | We houden rekening met de opritten van de woningen. | |
Oprit schuin afsteken bij Korenbloemstr. 6 ivm groot transport. | Ja | Hier houden we rekening mee. | |
Parkeerverbod langs de weg bij de Bakkerij in de Chrysantstr. Dit zorgt voor meer overzicht. | Nee | In overleg met de bakkerij verbreden we de weg om beter uit te kunnen draaien. | |
Parkeren komt aan de rechterkant, echter hebben deze woningen een eigen oprit. Mensen parkeren nu aan de linkerkant van de straat. Graag zo houden. Gr. Gerardstr. | Ja | We houden rekening met de aanwezige opritten. | |
Woning Gr. Gerardstr. 27 ligt iets hoger, graag opletten dat de weg aansluit op de oprit. | Ja | Hier houden we rekening mee bij de uitvoering. | |
Twee parkeervakken op de Anjerstraat zijn niet lang genoeg waardoor er deels op het voetpad geparkeerd wordt. | Ja | Deze parkeervakken komen te vervallen en de bestaande parkeerplaatsen worden iets opgeschoven naar het huidige groenvak. Zo ontstaan er allemaal voldoende lange parkeervakken. Op de huidige te korte parkeervakken komt in het nieuwe ontwerp een groenvoorziening. Dit maakt uitrijden vanaf de garageboxen achter de Anjerstraat ook overzichtelijker. | |
Graag een parkeerverbod bij de garageboxen achter de Anjerstraat. Hier wel enkele langsparkeervakken realiseren voor de bewoners. | Ja | In overleg met enkele betrokken bewoners is hier een plan voor gemaakt. | |
Graag de mogelijkheid om te parkeren met een auto + paardentrailer bij de manage aan de Sportlaan realiseren. | Ja | Hier zijn afspraken over gemaakt met het bestuur van de manege. | |
Behoud parkeerplaatsen tussen Gr. Reinaldstr. 11 en Gr. Gerardstr. | Ja | De parkeerstrook komt hier terug. | |
Spelen | Geen speeltuin in de Anjerstraat. Wel tussen de Anjerstraat en Chrysantstraat. | Ja | Samen met de bewoners van de Anjerstr. en Chrysantstr. maken we plannen voor de drie veldjes in deze straat. |
Graag onderhoud speelplaats, Geerlingshof/Leliestr/Anjerstr. | Nvt | Er is geen speelplaats op deze locatie. | |
Graag een voorziening houden voor kinderen op pleintje Gr. Gerardstr./Hertog Arnoudstr. | Ja | Dit speeltuintje blijft behouden. | |
Een cross(fiets)baan op veld Kwekerstraat. | Nader te bepalen | Er volgt een apart project voor de inrichting van dit terrein. | |
Graag een skatebaan bij de Boskuul. | Nader te bepalen | Er volgt een apart project voor de inrichting van dit terrein. | |
Weginrichting | Trottoir van gebakken stenen houden in de Tolhuisstraat. | Ja | Waar mogelijk maken we gebruik van bestaande materialen. |
Graag de inritblokken verlagen aan de Dahliastraat. Deze zijn te hoog. | Ja | We maken langere inritbanden. | |
Straat verbreden door de groenstroken weg te halen in de Geerlingshofstr. Er is veel overlast van bedrijfsbussen, daardoor is er geen overzicht. Ook rijden ze over de groenstroken. | Nee | Deze straat is voldoende breed. | |
Straat verbreden in de Margrietstraat. Zo wordt de straat toegankelijk voor hulpverleners. | Nee | Er is geen ruimte om deze straat breder te maken. | |
Aanrijroute bevoorrading Plus, niet meer door de Middenstraat laten rijden. | Ja | De aanrijroute voor de bevoorrading van de supermarkt is al via de Tuinstr. | |
Eenrichtingsweg is niet nodig in de Margrietstraat. | Nee | Dit maakt de straat veiliger en geeft de kans om groen toe te voegen. | |
Kruising Gr. Ottoweg Geerlingshofstr. aanpassen met hogere drempels, of deze verwijderen. | Deels | De huidige situatie blijft. Wel komt er een extra plateau tussen de Geerlingshofstr. en de Gildestr. Dit verlaagt de snelheid. | |
De T-splitsing in de Anjerstraat/Pioenstraat hoeft niet aangepast te worden. Zoals de bocht nu is, is het prima. | Ja | De huidige bocht blijft bestaan in het ontwerp. Dit helpt om snelheid te beperken. | |
De Nieuwe Komstraat versmallen. Deze weg is te breed, waardoor er te snel wordt gereden. | Ja | We maken de weg smaller en voegen extra groen toe. Ook komen er verhoogde plateaus op de kruisingen. | |
De Tuinstraat is een hoofdroute voor vrachtverkeer naar de supermarkt. Rijweg niet versmallen. Ook het voetpad niet smaller maken. In het ontwerp gaat de rijbaan/voetpad ten koste van groen. | Ja | De rijweg blijft breed genoeg voor vrachtverkeer. | |
Geen boom voor mijn woning Tuinstraat 4. Dit belemmert mijn uitzicht en er is geen ruimte voor. | Deels | We houden rekening met het soort boom voor de ruimte en uw uitzicht. | |
Inrit verbreden Pioenstr. 2. | Nee | Dit is technisch niet haalbaar door de straatkolk en drempel in de straat. | |
Frederik Hendrikstraat 11, hou bij de inrichting rekening met de bereikbaarheid van het perceel. De carport is nu bereikbaar via het grasveld. | Nee | Het voetpad en het groenvak is verboden voor autoverkeer. | |
Rijrichting in Gr. Gerardstr. Andersom (richting Huissenstraat) | Nee | We houden de rijrichting aan zoals in het conceptontwerp. Op het ingevulde formulier is niet aangegeven wat het voordeel is van een andere rijrichting. | |
Geen paaltje op de hoek Tuinstr. Nieuwstad (is nu het geval). Hinderlijk met inrijden. | Ja | Deze Amsterdammertjes worden verwijderd. | |
Drempel tussen Gr. Reinaldstraat 5-11 | Ja | Aansluiting Sint Maartenhof wordt voorzien van een drempel. | |
De Margrietstr. blijft smal. Maak een eenrichtingsweg met schuine parkeervakken (meer ruimte en veiliger. | Ja | Deze straat wordt een eenrichtingsweg. Er komen geen schuine parkeervakken, daarvoor is er geen ruimte. | |
Het is onoverzichtelijk om vanaf de Halve Maan de Anjerstraat in te rijden als hier auto’s direct na de bocht geparkeerd staan. Graag hier een gele streep toevoegen. | Ja | We maken een gele streep zodat hier niet meer geparkeerd kan worden. | |
Verzoek om de uitrit bij de poort in de Geerlingshofstraat, horende bij de woning aan de Gildestraat 18 iets breder uit te voeren. | Ja | We maken hier een bredere uitritconstructie van. | |
Bij de stoepband naar het voetpad tussen Anjerstraat 18-20 en 8-10 een gele streep maken. Er wordt hier nu geparkeerd en daarmee worden fietsers uit het pad gehinderd. | Ja | In het nieuwe ontwerp houden we rekening met de achterom-paden met de indeling van de parkeerplaatsen. | |
Verbreding inrit tussen Gr. Reinaldstr. 7 en 9. Is nu te krap om elkaar te kunnen passeren. | Nee | Er is een vaste uitritbreedte, die blijft bestaan. | |
Verlichting | Betere en gezellige straatverlichting in de Margrietstraat. | Nee | De bestaande verlichting is nog goed. |
Diversen | Andere plek voor het aanbieden van de containers. (staan nu thv Anjerstraat 31, meneer woont op 33). Meneer loopt graag met ons rond. | Ja | De verplaatsen de aanbiedplaats voor afvalcontainers. In de nieuwe situatie komt deze in het huidige groenvak, deze duiden we aan met een tegel. |
Worden de klinkers wel gestrooid bij gladheid? | N.v.t. | Volgens het strooiplan, www.zevenaar.nl/gladheidsbestrijding | |
Het uitdraaien vanuit de oprit makkelijker maken in de Anjerstraat. | Indien mogelijk | Opritten worden bij uitvoering bekeken. | |
Betere verwijzing voor fietsers vanaf de dijk naar het fietspad (richting Graaf Ottoweg) | N.v.t. | Dit valt buiten het projectgebied. | |
Blijven de laadpalen toegankelijk tijdens de werkzaamheden? | Nee | U zult tijdelijk een alternatief moeten zoeken in nabije omgeving. | |
Wordt de Gr. Reinaldstraat (t.h.v. 51) ook meegenomen in het project? De woningen zijn wel ingekleurd, maar de straat niet. | N.v.t. | Dit gebied is redelijk kort geleden nog opnieuw ingericht. | |
Is het mogelijk om van de leegstaande panden appartementen te maken voor jongeren en ouderen in ons dorp? | N.v.t. | Dit valt niet binnen de scope van het revitaliseringsproject. | |
Meer prullenbakken met hondenpoepzakjes plaatsen aan de dijk, of verbodsborden plaatsen met verwijzing naar de hondenuitlaat-terrein. | Nader te bepalen | We onderzoeken de mogelijkheden voor hondenveldjes en voorzieningen. | |
Geen hondenspeelveld in de Anjerstraat. Dit kan ook op een braakliggend stukje grasveld. Deze omheinen en prullenbakken plaatsen. | Ja | Er zijn geen plannen om een hondenveldje te maken in de Anjerstraat. | |
Gebruik voor de bestrating “gebakken klinkers/straatstenen en geen betonklinkers/straatstenen. Is duurzamer en ziet er mooier uit. | Ja | We hergebruiken ook zoveel mogelijk materialen in het kader van duurzaamheid. | |
Gildestr. 29: Aanbiedplaats voor de containers aan de overkant van de straat maken. Voetgangers moeten op straat lopen. | Nee | De overzijde bestaat uit een parkeerstrook met daarachter een veel smaller voetpad. Er is op de huidige locatie voor voetgangers om de containers te passeren. | |
Hertog Arnoudstr. 9: Aanbiedplaats voor de containers verplaatsen. Geeft in de zomer veel stankoverlast. | Nee | Er is geen andere mogelijkheid, de ruimte aan de overzijde is een parkeerstrook. | |
Tijdens fase 4 is er ook een concours van de schutterij. Kunnen jullie hier rekening mee houden? | Ja | Wij houden contact met de schuttersvereniging om dit af te stemmen. | |
De Boskuul is een mooi stukje groen met een plas. Dit stukje natuur wordt overschaduwd door geasfalteerde platen, slecht onderhouden groen en lelijke verenigingsgebouwen. Door met name op een natuurlijke manier gemotoriseerd verkeer met voetgangers en natuur te scheiden, wordt dit gebied een stuk aangenamer. | N.v.t. | Er komt een apart plan voor de inrichting van de Sportlaan en de Boskuul in samenspraak met de omwonenden en verenigingen. | |
Tip: Geef een PowerPoint presentatie als start informatie en geef duidelijk aan wat de wijzigingen per fase inhouden. Nu werd het alleen via plattegronden kenbaar gemaakt. | N.v.t. | Bedankt voor de tip. | |
Zijn er hondenuitlaatplaatsen? | Ja | Er zijn meerdere uitlaatplekken in Lobith. In het plan voor het gebied rondom de Transeedijk onderzoeken we een goede inpassing van hondenveldjes. | |
De oprit bij Nieuwe Komstr. 18 heeft nu steile opritbanden, graag minder steil en breder maken. | Ja | Er komen bredere opritbanden. | |
Laat de Tuinstraat zoals deze nu is, alleen bestaande beplanting aanvullen of vernieuwen. | Nee | Er komt een verkeersplateau om de snelheid te verminderen. De Amsterdammertjes verdwijnen. Ook willen we het parkeren beter regelen. | |
Het hondenuitlaatveld aan de Transeedijk is geen logische plek. De eikels die in de herfst vallen zijn giftig voor honden. En de hele schuine helling is slecht voor de heupen van honden. Een alternatief is het grasveld tegen de tennisbaan of daar waar de feesttent eens per jaar staat. | Nader te bepalen. | Wij onderzoeken de mogelijkheden voor een goede inpassing van ook de hondenveldjes in het gebied langs de Transeedijk. | |
Let op: Op het ontwerp staat een groenperk bij Nieuwe Komstraat 50 echter is dit eigendom bewoner. Let ook op bij het maken van het plantsoen, houdt rekening met oprit en achterpad. | Ja | Met bewoners situatie ter plekke bekeken. We hebben afgesproken dat de bestaande stoep kan blijven ook in de nieuwe situatie. |