Vroegsignalering
Welke hulp kunt u krijgen?
Wij kunnen u helpen u bij het krijgen van de juiste hulp. Misschien heeft u recht op extra geld, zoals zorg- en huurtoeslag. Of wij kunnen u helpen om met de organisatie af te spreken dat u de rekening in delen mag betalen. Onze hulp is gratis.
Hoe kunt u hulp van ons krijgen?
Wij laten u weten welke organisatie een achterstand in betalen aan ons heeft doorgegeven. Dat doen wij op de volgende manieren:
- u krijgt een brief
- of u krijgt een e-mail
- of wij komen langs en bellen bij u aan. Bent u niet thuis? Dan doen wij een kaart in uw brievenbus.
Wij vragen u in die brief, e-mail, of op de kaart om contact met ons op te nemen.
Janine vertelt over vroegsignalering
Zelf afspraken maken over betalen
Heeft u een rekening gekregen en heeft u problemen met het betalen daarvan? Dan kunt u ook zelf contact opnemen met de organisatie die de rekening naar u stuurde. U kunt bijvoorbeeld vragen of u de rekening in delen mag betalen.
Heeft u geen achterstand in het betalen van rekeningen? Dan hoeft u niets te doen. Wilt u informatie over uw betaling? Neem dan contact op met de organisatie die de rekening naar u stuurde.
Hulp bij geldzorgen of schulden
Heeft u geen brief, e-mail of kaart van ons ontvangen? Maar wilt u wel hulp bij geldzorgen of schulden? Kijk dan op de pagina Schuldhulpverlening.