Vroegsignalering

Heb je een achterstand in het betalen van rekeningen van jouw verhuurder, zorgverzekeraar, energieleverancier of Vitens? Dan geven die organisaties een signaal daarover aan ons door. Je kunt dan zo vroeg mogelijk hulp van ons krijgen bij geldzorgen, zodat jouw geldzorgen niet groter worden. Dit is landelijk zo afgesproken en we noemen dit 'vroegsignalering'.

Welke hulp kun je krijgen?

Wij kunnen je helpen bij het krijgen van de juiste hulp. Misschien heb je recht op extra geld, zoals zorg- en huurtoeslag. Of wij kunnen je helpen om met de organisatie af te spreken dat je de rekening in delen mag betalen. Onze hulp is gratis.

Hoe kun je hulp van ons krijgen?

Wij laten je weten welke organisatie een achterstand in betalen aan ons heeft doorgegeven. Dat doen wij op de volgende manieren:

  • je krijgt een brief
  • of je krijgt een e-mail
  • of wij komen langs en bellen bij je aan. Bent u niet thuis? Dan doen wij een kaart in de brievenbus.

Wij vragen je in die brief, e-mail, of op de kaart om contact met ons op te nemen.

Janine vertelt over vroegsignalering

By showing the video you accept the terms and conditions and privacy policy of Youtube.

Zelf afspraken maken over betalen

Heb je een rekening gekregen en heb je problemen met het betalen daarvan? Dan kun je ook zelf contact opnemen met de organisatie die de rekening naar je stuurde. Je kunt bijvoorbeeld vragen of je de rekening in delen mag betalen.

Heb je geen achterstand in het betalen van rekeningen? Dan hoef je niets te doen. Wil je informatie over jouw betaling? Neem dan contact op met de organisatie die de rekening naar je stuurde.

Hulp bij geldzorgen of schulden

Heb je geen brief, e-mail of kaart van ons ontvangen? Maar wil je wel hulp bij geldzorgen of schulden? Kijk dan op de pagina Schuldhulpverlening.