Een klacht over de gemeente
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente u heeft behandeld? Bijvoorbeeld omdat u geen antwoord heeft gekregen op een brief of e-mail? Of omdat een medewerker of bestuurder onbeleefd is geweest? Dan kunt u een klacht indienen.
Goed om te weten
Voorwaarden
- U moet uw klacht in het Nederlands schrijven.
- Uw klacht mag niet anoniem zijn.
- Uw klacht mag niet discriminerend zijn.
Klacht online melden
U kunt online een klacht indienen. Hiervoor heeft u DigiD of eHerkenning nodig.
Klacht indienen per post
Wilt u uw klacht indienen per post? Schrijf de gemeente een brief met daarin:
- Uw naam en adres.
- Waarover u een klacht indient.
- Uw handtekening.
Stuur uw brief naar:
Gemeente Zevenaar
College van burgemeester en wethouders
Postbus 10
6900 AA Zevenaar
Klacht over buurt
Heeft u een klacht of tip over uw buurt? Verlichting in uw straat kapot? Zwerfvuil? Verstopte riolering? Losse stoeptegel? Een omgewaaide boom? Maak een melding.
Proces
Wat gebeurt er met uw klacht?
- De gemeente beoordeelt uw klacht vertrouwelijk.
- Een klachtenbehandelaar van een afdeling die niet betrokken is bij uw klacht behandelt uw klacht.
- De klachtenbehandelaar kan u uitnodigen voor een gesprek of eventueel een hoorzitting.
- Binnen 6 weken krijgt u een brief met de beslissing over uw klacht.
Nationale Ombudsman
- Bent u het niet eens met de beslissing of met de manier waarop uw klacht is behandeld? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman.
- Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u geen klacht indienen. Wel kunt u bezwaar maken.
Klachtenjaarverslagen
Wilt u weten welke klachten afgelopen jaren zijn binnengekomen? Bekijk het overzicht van alle klachtenjaarverslagen tot 2018.